Beautiful London

Vakantie drie van dit jaar is een feit. Een citytrip naar London dit keer.
Om 8.45 uur zaten Klef en Bef in het vliegtuig op weg naar onze eerste vakantie met zijn tweetjes.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Luton, was het nog anderhalf uur naar ons hotel. We hadden een Oyster card (Engelse OV chipkaart) om ons gemakkelijk te vervoeren via de underground.

We verbleven in het Luma concept Hotel in Hammersmith. Dit hotel kan ik zeker aanraden. Het ligt iets aan de buitenrand van de stad, maar het openbaar vervoer is heel makkelijk te gebruiken in London. De eerste dag hebben we de buurt een beetje verkend. Er viel niet heel veel te beleven in Hammersmith, dus hebben we al gauw de metro gepakt naar een grote shoppingmall in de buurt. & groot was het zeker. We hebben hier de rest van de middag rond gelopen, totdat het tijd was om te dineren en hiervoor terug gingen naar Hammersmith.

De volgende dag was een dag waar ik al een tijdje naar had uitgekeken. Deze dag gingen we naar de Warner Bros Harry Potter studio tour. Deze tour heeft zijn eigen blogpost verdiend. Klik hier om meer te lezen over onze Harry Potter dag.

Na de studio tour gingen we naar Camden Town. Mijn schoonzus had gezegd dat het hier heel erg leuk was en we hier zeker naar toe moesten gaan. Dus daar waren we.
Onwijs leuk stadje met allemaal marktkraampjes en straatmuzikanten. Hier hebben we ook onze eerste Pint genuttigd. Dat hoort er toch een beetje bij als je in London bent.

Dag drie was aangebroken. Na uitgeslapen te hebben gingen we opweg naar Westminster. Hier zagen we als eerste de London Eye. Ik wist dat de Big Ben dan ook in de buurt moest zijn, maar ik kon hem niet vinden. Zo moeilijk moest dat toch niet zijn om zo’n grote toren te vinden? AH, gevonden. Helemaal verwikkeld in steigers…

In Westminster hebben we een hop on hop off bus genomen. & zo gingen de toeristen, met de camera op de buik, de stad bekijken. Onze eerste stop was Covent Garden. Wat een onwijs leuk plekje was dat. Allemaal overdekte marktjes en eettentjes.
We vervolgde onze weg naar Buckingham Palace, de Tower Brigde, Picadilly Circus en Harrods  om hierna weer terug te keren naar Covent Garden. Ik had mijn vriend eindelijk zo ver gekregen om naar de musical Les Miserables te gaan. AND IT WAS AMAZING!!!

De laatste dag hebben we geshopt in Oxfort street en jammer genoeg was het toen alweer tijd om terug te gaan naar het vliegveld (wat ook weer anderhalf uur rijden was).
Ik heb een heerlijke vakantie gehad, maar was blij dat ik eindelijk met mijn voetjes omhoog kon. Na 56961 stappen, hadden onze voeten dat wel verdiend.