Bon Bini!!

Midden juni keerde mijn vriend terug naar het land waar hij vijftien jaar geleden gewoond heeft (en ik mocht natuurlijk ook mee).
Heel vroeg in de ochtend moesten we op Schiphol zijn. Na de winkeltjes bekeken te hebben zijn we naar de gate gegaan om op ons vliegtuig te wachten. Te wachten tot de lange reis naar Curaçao zou gaan beginnen!

Om één uur s’middags kwamen we bij ons resort aan, Lions Dive. Wat een prachtig resort, aan Mambo beach!!
Erg vriendelijk personeel en een goede service.
De eerste paar dagen hebben we rustig aan gedaan en op het strand gelegen. Na drie dagen kregen wij een auto tot onze beschikking en hebben we onze dagen volgepland.

Zo hebben we de eerste dag van de auto een tripje langs memorylane gemaakt. We begonnen bij de supermarkt waar mijn vriend altijd boodschappen deed en vervolgde onze reis naar zijn toenmalige huis. Toevallig kwam op dat moment de eigenaar van het huis aanrijden en konden wij vragen of we even in het huis mochten kijken. De bewoners waren super gastvrij en we kregen een rondleiding en mochten overal foto’s van maken.
Ik was super enthousiast dat ik eindelijk zijn huis had gezien en mijn vriend was gewoon erg gelukkig dat hij weer terug was.
Als laatste heeft ook zijn basisschool een bezoekje gekregen. De dag hebben we afgesloten in een restaurant waar hij vroeger geregeld kwam.

Op zondag hadden we een snorkeltrip met een Catamaran gepland staan. Om half 9 werden we met de boot opgepikt en gingen we naar het mooiste strand van Curaçao, Cas Abao. Hier gingen we lekker snorkelen en in de tussentijd maakte de bemanning van de boot de lunch klaar. BBQ! Ook was er onbeperkt drank op de boot en het was heerlijk weer! Een en al genieten dus!

Die dag daarna hebben we weer de hele ochtend in het water gezeten. Deze keer namelijk om te duiken!!
Ik was echt heel erg zenuwachtig. We kregen eerst duidelijk uitleg over alles wat je moest weten, hierna gingen we wat truckjes in het water oefenen. Want wat nou als iemand per ongeluk jouw mondstuk uit je mond trekt of je brilglazen gaan beslaan.
Vervolgens gingen we twaalf meter de diepte in. Klinkt misschien niet diep, maar geloof me.. zo voelde het wel.
& wat gebeurd mij natuurlijk weer… Meneer (lees vriendlief) slaat mijn mondstuk uit mijn mond, omdat hij nogal enthousiast met zijn handen aan het bewegen was. En dan moet je proberen rustig te blijven. Mondstuk terug en weer rustig proberen te ademhalen.
Pff, wat een avonturen ook allemaal he. We hebben het beide overleeft en ook nog eens een schilpad gezien!!

Over schilpadden gesproken.. Op Playa Grandi kan je met schilpadden snorkelen. Deze beesten zwemmen super dicht langs de kust en zijn erg tam.
Dus als je een keer in Curaçao bent, moet je hier echt naar toe gaan!

Ik kan nog wel uren door schrijven over mijn vakantie, maar dat ga ik jullie niet aan doen.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar jullie vakantie avonturen!